Tuesday, January 6, 2009

hilang.

semua rasa cinta yang datang menyinggah.
singgah menyapa hanya sementara.
kemudian, hilang. lenyap.

kemana?
hilang ditiup angin?
hilang dihanyut ombak?
hilang dibalik awan gemawan?

kemana?
aku sendiri tidak tahu.

kenapa?
kenapa berat benar untuk rasa cinta singgah dan menyentuh? mengutuh?
kenapa berat benar untuk rasa cinta tinggal dan terkesan?
mungkinkah ini hukum karma yang dikata orang?
perit yang aku hunus terus pada dia yang tulus?
atau mungkinkah ini menyedar aku tentang pedih perit luka?
pada hati pecah.

rasa cinta yang datang, hanya aku sapa.
ingin sekali aku gapai lagi.
inginku simpan rapi dalam hati
merasa indah ulitan rindu.
namun, ia seolah asap debu.
menyelinap diantara jari-jari aku.

adakah mungkin yang aku tak bisa mencinta lagi?
adakah tertulis untukku untuk terus sepi, sendiri?

Please God, tell me what is wrong with me?
Why am I not capable of loving anymore?
Is this what I have come to be?

No comments: