Wednesday, March 4, 2009

Broken Spirit

Broken Spirit
wondering the halls of illusion
wondering through this life
of splashing rainbow colored moments
when everything was smile and laughter
when everything was hugs and kisses

Broken Spirit
kau diam membisu
menyepikan kisah lalu
peritkah yang kau cumbui?
pedihkah yang kau rasai?
sehingga kau rahsiakan suara hati
sehingga kau tak endah percik mentari
yang aku kilaukan padamu

bagaimana lagi untuk aku jelmakan diriku padamu?
bagaimana lagi untuk aku kisahkan padamu hasrat hati ini?
bagaimana lagi untuk aku sentuh jiwa bekumu supaya dekat dengan hangat jiwa aku?
bagaimana lagi untuk aku katakan yang aku akan tetap disini?

atau ini ketetapan-Nya
bahawa kita kan hanya dekat...
tiap hari...
menyapa, berkongsi tawa, menahan sakat
tanpa rasa jiwa berbunga
tanpa bahagia menyulam rindu
tanpa cinta

Kerna,
betulkah yang disampai oleh angin padaku
bahwa kau kan melangkah ke alam berdua itu?

Kerna, jika angin tidak menipu,
maka tahu lah bahwa jiwa ini mati berkali-kali saat ini.

No comments: